ارک نوین

مکتب خداحکمان و خداحکمان آل عبا (ع)

مکتب خداحکمان و خداحکمان آل عبا (ع)

کنگر

دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲ ب.ظ

 کنگر Kenger

 

شاید به جرات بتوان گفت کنگر یکی از مهمترین ترمهای سیاسی است و بدلیل وابستگی آن با ترم " گور" که قبلا" بحث گردید، رد آنرا در نام اقوام ، سیستمهای حکومتی ، نامهای جغرافیایی و تاریخی ، امپراطوریها و نامهای فامیل مشخصا" یا بصورت تحریف شده بتوان یافت.

 

حال به تحلیل این ترم خواهیم پرداخت ، در حقیقت کنگر از دو جزء "کن" و "گر" تشکیل شده است که "کن" نشانگر مرکزیت و "گر" محور نظام سیاسی است ، کنگر تداعی کننده نامهایی چون کنگره Congress ، کنگرلو ، جونقار ، هانگری (مجار) ، آنقره (آنکارا) و با تغییر لفظی آنگلو میباشد.

 

همانطور که میدانید کنگره در بسیاری از کشورها به نوعی مجلس اطلاق میگردد و در حقیقت به گردهم آیی و همایش کنگره میگویند و همانطور که اشاره گردید "کن" محل تلاقی "گر" ها حول محور خاص است که به هویت "گر" در بخش گورGur  اشاره گردید.

 

همانطور که میدانیم، کنگره در انگلیسی به شکلCongress  بیان میگردد که در آن Gress نامی آشنا در چغرافیای سیاسی و تاریخی است. جغرافیایی از این نظر که Gress یا Greece نام یکی از کشورهاست که همان یونان است و تاریخی از این نظر که نام یکی از مهمترین اقوام عرب به نام قریش است و حتی نامهای سرداران قدیم حامل این نام بوده است چون نام نامی "کوروش کبیر" یا "کوروش پارسی" با این فرق که بدلیل نزدیکی و قابلیت تبدیل تلفظ س و ش در کلمات، س به ش تبدیل شده است .

 

همانطور که دیدیم حروف در کلمات به هم تبدیل میگردند چنانکه گ به چ ، ج و ج به س و ز و ... قابل تبدیل میباشد و تبدیل معکوس نیز امکانپذیر میباشد یعنی ت، س، و ج به گ یا ک قابل تبدیل میباشند.

 

کلمهGress  کلمه ای دو جزئی است که از دو بخش G + Ress  تشکیل شده است که G یا Geo همان حرفT  یا Theo به معنی خداوند و دوستی است زیرا انسان خداوند را دوست و سمبل و انعکاس خداوند را دوستی و وحدت تلقی مینموده است در نتیجه به کلمه TheoRess که Ress تغییر یافته کلمه Ruk یا Ark به معنی حکم است و مجموعا" به خداحکم اشاره دارد، میرسیم. منشاء برخی از نامهای جغرافیایی چون Greece  یا تراس یا توروس به این کلمه برمیگردد.

 

پس همانطور که دیده شد این کلمه به همایش و در بعد سیاسی به مجلس عالی اشاره دارد که از بعد تاریخی به شکل کنگره ظاهر میگردد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی